2010-01-06

不同的LED及電池分享

有好多朋友問到基本的LED,電壓(volt數)及電池分類, 又寫篇簡單的心得分享。


在鴨寮街買到的細LED可分為以下幾種:
1. 3mm 3V 超白光或其他顏色或閃亮LED (左一)
2. 3mm 2.4V 扁平邊紅色LED (左二)
3. 3V SMD 白光或其他顏色 (右一、二)


A) 先用一粒CR2032 3V鋰電餅作測試, 輸出大約有2.94V:



測試 A1) 點亮一粒3mm 3V超白光LED, 電池及LED電壓為2.77V:


測試 A1.1) 點亮一粒3mm 2.4V 扁平邊紅色LED, 電池及LED電壓降到1.89V:


測試 A1.2) 點亮一粒3mm 2.4V 扁平邊紅色LED, 加了粒470Ω電阻(串聯), 電池的電壓降到2.76V


測試 A1.2.1) 電阻的電壓為1.02V


測試 A1.2.2) LED的電壓為1.74V:


B) 用兩粒eneloop 1.2V鎳氫電池作測試, 輸出大約有2.59V:


測試 B1.2.1) 點亮一粒3mm 2.4V 扁平邊紅色LED, 加了粒470Ω電阻(串聯), 電阻的電壓為0.85V


測試 B1.2.2) LED的電壓為1.73V:


C) 用兩粒1.5V鹼性電池作測試, 輸出大約有3.17V:


測試 C1.2.1) 點亮一粒3mm 2.4V 扁平邊紅色LED, 加了粒470Ω電阻(串聯), 電阻的電壓為1.42V


測試 C1.2.2) LED的電壓為1.76V:


D) 用三粒1.5V鹼性電池作測試, 輸出大約有4.66V:


測試 D1.2.1) 點亮一粒3mm 2.4V 扁平邊紅色LED, 加了粒470Ω電阻(串聯), 電阻的電壓為2.86V


測試 D1.2.2) LED的電壓為1.79V:


E) 2.4V扁平邊紅色LED如何並聯3V LED? 好簡單, 只是先並聯3V LED, 然後再並聯一組串聯的電阻+2.4V LED:


E1) 但記住粒3V LED要先並聯, 如果先串聯電阻再並聯兩粒不同volt數的LED, 高volt數的LED是會不夠電而不着:



做完實驗後, 相信大家都明白到電阻與電阻的關係。


我好多時聽到些一知半解的小朋友講:「加粒電阻會穩定啲...」

這話其實可以話對, 亦可以話錯! 如果唔講太多技術名詞, 我可以話:

1) 3V LED俾3V電是不用加電阻的。

2) 3V LED俾3.3V電或以上便一定要加電阻。 為何3.3V? 因3V LED可承受±10%的電壓。

3) 大多數3mm紅、黃LED的最大電壓為2.4V, 俾3V電或以上便一定要加電阻。 但又因電餅的Ampere(安培)較細, 大約20至40mAh, 所以用電餅供電俾紅、黃LED可以不用電阻。(但你燒燈唔好揾我...)

4) 如果想用一組電餅作為電源供應給幾粒並聯的LED, 建議要用同款的LED, 例如全3mm LED或SMD。




CU代購的多色SMD



在鴨寮街買到的1.7 x 0.9 x 0.9mm SMD要成$5粒!








今次CU代購的多色SMD比老鴨的大小小, 為2.0 x 1.2 x 1.2mm, 但價錢就便宜得多








用一粒CR2032 3V鋰電餅作測試:


白燈:


(白色LED其實偏藍, 但圖中的大藍光圈也是部DC的white balance不準。)


光度比老鴨的差但尚算可以:


(上: CU, 下: 老鴨)


藍燈:


(OK)


黄綠色燈:


(比較偏綠)


綠燈:


(唔係太光)


紅燈:


(好滿意)


如何焊接SMD, 可參考: 超細LED (Surface Mount LED)焊接分享

24 comments:

  1. 依一篇對我依個電子白痴黎講真係好有用!!!
    不過燈神真係燈神, 成枱都係整燈裝備啊!
    [版主回覆01/05/2010 18:31:00]仲有好多唔等洗嘅線、灯、插、座...

    ReplyDelete
  2. Oh!明白了好多,下屆笑笑團我黎著燈喇!
    [版主回覆01/05/2010 18:32:00]一言為定... 快D吹雞砌1/100 GvG啦喂...

    ReplyDelete
  3. JKL,我笑笑團個作品搞定啦,果黎睇下。
    [版主回覆01/06/2010 01:19:00]OK

    ReplyDelete
  4. 我講過就一定會去做,最少都會有一粒燈著的…
    吹雞個問題等睇下團長點先啦!
    仲有其實我係想好似貼係我到個張GvG圖咁…所以砌的機體應該要張圖裏面有的,咁樣先可以砌番張圖出黎嘛!
    [版主回覆01/06/2010 01:20:00]一粒咁小? 砌番張圖出黎都幾難喎...

    ReplyDelete
  5. 我見到電子工場~
    連用電都要專業測試, 真係神的道路不易行~
    [版主回覆01/06/2010 01:23:00]邊有專業測試呢? 只是除手轆屎啫...

    ReplyDelete
  6. 有果部他錶就唔駛估估下.. D數字靚到好似1+1=2
    [版主回覆01/06/2010 14:10:00]去老鸭買返部啦

    ReplyDelete
  7. 好似上返n年前的科學堂 多謝!
    [版主回覆01/06/2010 16:34:00]應該係電工堂

    ReplyDelete
  8. 燈神又嚟開壇發功
    一次過拉咁多唔同類型嘅燈都應付自如,容乜易電燈公司遲早都要無得撈架```
    [版主回覆01/07/2010 10:03:00]你咁講就錯啦... 1. 港燈係供應電力的公司, 跟我焊吓LED完全無衝突。 2. 其它賣電燈的公司係賣家用電燈膽及光管, 跟我焊吓LED完全無抵觸。 3. 鴨寮街賣電子零件的公司仲好歡迎我添。

    ReplyDelete
  9. 話時話,我覺得用LED代替傳統燈泡(光管)應該會壽命長同更慳電吧
    [版主回覆01/08/2010 09:58:00]這正是吹勢

    ReplyDelete
  10. 真係詳盡... 市面電阻好多種 , 我真係唔識分....^^ 喱幾日我都不停update個blog , 唔想嘥左你極力推介^^ 一句到尾 , 真係萬分感激 ^^
    [版主回覆01/10/2010 03:31:00]No problem

    ReplyDelete
  11. 真係好詳盡o既LED/電阻分析,終於知道自己手頭上o的電阻點用囉!都可以諗o下加落隻古古度喎  ~
    真係要謝謝梁兄咁 PRO o既分享  ~
    [版主回覆01/10/2010 03:32:00]唔好咁客氣啦...

    ReplyDelete
  12. 一個可能係相當白痴嘅問題:一粒普通 LED,沒有包裝,請問怎去知道那是 3V 還是 2.4V?那是超過 10% 的負荷量,可有安全辦法測知呢?謝!
    [版主回覆01/10/2010 03:41:00]1. 可先問店員。 2. 多數3mm紅色及黃色LED的最大電壓都係2.4V。 3. Trial and error... LED係唔會太熱的(什至唔覺得熱), 如果指尖感覺到LED頂部有小小熱, 那就是over 10% threshold。 4. 如果超過 10% 的負荷量, 五分鍾內LED就會燒。 5. 建議用兩粒AA電或3V電餅來作測試, 因為current比較低, 所以會安全一點。

    ReplyDelete
  13. 日月角牟,言身寸言身寸 
    [版主回覆01/10/2010 23:01:00]口吾ミ先客氣

    ReplyDelete
  14. 唔怪得阿仔燒晒我Dled啦!!
    [版主回覆01/11/2010 11:29:00]上次我咪在鴨寮街同佢講咗次? 唔通佢唔明??

    ReplyDelete
  15. JKL 兄:  想引用你喱篇測試ok ? ^^ 的而且確實左太有用....
    [版主回覆01/11/2010 11:27:00]OK no problem

    ReplyDelete
  16. 睇到〇~~~曬咀...成篇論文甘(好像培x小學P.5就要做的論文甘......)
    [版主回覆01/26/2010 08:35:00]培x小學P5已經要寫論文?

    ReplyDelete
  17. 因為本人對電子完全無認識~
    可唔可以提供下組合圖呢??~唔係好明佢地接駁過程~
    即係由燈去到電,中間其實使唔使其他野係中間連住~
    上文提到要用電阻,又係唔係一定要用470果隻呢?~幾時先要用到呢?~
    [版主回覆03/08/2010 10:51:00]組合圖?  例如咁: 唔係一定要用470 Ohm的電阻, 但這Ohm數比較容易用左不同volt數的LED。 幾時先要用? 我咪寫咗囉...

    ReplyDelete
  18. 板主可否解答下我的問題, 我係鴨記買左 3mm 黃色 LED, 將 2 盞以並聯方式接駁到 CR2032. LED 開左一分鐘到就熄左, 過一陣都係開到一分鐘. 我又試過用一粒AA電(1.5V)將2粒LED(3mm 黃色)駁埋, 係可以長著. 咁我係唔係要加電阻? 要用邊隻電阻? Thx.
    [版主回覆05/19/2010 11:28:00]圖中所見好似唔係LED! 似細粒電燈泡... 你用一粒AA電推2粒可以長著而用CR2032就只得一分鐘, 即係話粒電燈泡只需要1.5V。而CR2032輸出3V, 所以著得一分鐘就熄。註, 如果你用兩粒AA電, 一分鐘內唔止熄, 應該會燒埋添, 因為CR2032電流細所以無事。

    ReplyDelete
  19. Thx JKL, 咁我再去買過
    [版主回覆05/20/2010 12:32:00]No problem

    ReplyDelete
  20. 樓下樓下既大圖巴打果D係燈膽黎 有可能係12V既,又有可能係其他
    [版主回覆06/08/2010 09:32:00]應該係12V燈膽...

    ReplyDelete
  21. 想請教師兄如果我一個模型情景前後用差唔多80粒 SMD , 並且使用市電推動 , 應該注意d咩野同埋可以點樣做到 ? 意思即係好似電視冷氣咁插插so供電 , 煩請專家指教 ><
    [版主回覆06/12/2011 21:38:00]你好,原來一直無留意,遲咗咁耐先覆添... 如果80粒咁多,應該要用火牛先推得到... 可以去鴨寮街買那些細火數3V牛~

    ReplyDelete
  22. BLOG主你好, 本人對LED很感興趣,但是還是剛起步學習, 到網上找尋資料,一輪找尋便找到你這邊了,看了文章後,非常感動,因為非常實用,謝謝你的用心, 然後想問一下, 要LED 閃可以怎樣做出來呢? 我聽說是用IC做出來的, 如果是的話, 那一粒IC會對多少粒LED呢? 先謝謝囉
    [版主回覆06/12/2011 21:52:00]你好,別客氣,我都只係把我試到的寫出來,方便大家交流一下... 至於閃燈,可以試下會自閃的LED,有3mm 及5mm 兩個size,白、紅、藍及彩閃都有。而彩閃亦有快閃及慢閃兩種。但單色要慢閃就要用IC了,編號我已經唔記得,但可以去鴨寮街搵下3至5V的timer 或clock,記憶中是三腳的...

    ReplyDelete
  23. 燈神你好,
    啱啱留咗言, 不過驚你睇唔到, 留多次. 大人有大量, 有怪莫怪呀~
    我想幫個玩具裝燈, 但技術, 時間, 工具暫時唔係好容許我自己diy. 我想靖問有冇一啲現成整好o架呢? 我知咁樣好冇用, 但時間比較急, 所以要求救一下. 我其實係想搵, 燈同線同電池盒駁好哂, 其實唔知有冇嘅呢?? 我上網搵過, 見到有啲好似有插座嘅, 但係又話俾車用, 唉呀....我唔識分呀. 可唔可以大發慈悲, 指教一下  :-(
    [版主回覆07/14/2011 21:46:00]哥頓你好,己駁好哂嘅就真係唔覺有喎,尤其是線的長短,就算搵到都未必合用呢...

    ReplyDelete
  24. 謝謝你解答
    [版主回覆07/17/2011 02:01:00]不必客氣呢~

    ReplyDelete